Strona główna forum Słucham muzyki klasycznej Koncerty i inne wydarzenia

Wszystko co dotyczy muzyki klasycznej na żywo: koncertów, festiwali, wydarzeń, itp.

Re: Koncerty specjalne i festiwalowe w Warszawie (wybrane)

Postprzez jurekt49 » wtorek, 27/03/18, 11:53

Chiarodiluna napisał(a):Czy ktoś mógłby polecić szczególne cenne nagrania koncertów Chopina, gdzie orkiestra ma szczególnie kameralną oprawę (mały zespół lub nawet zespół ze zmienionym instrumentarium) ?


Płyta DG z 1999r Krystian Zimerman - Polish Festival Orchestra.
Tu nasz znakomity mistrz jest zarówno solistą jak i dyrygentem.

Wydanie 2-płytowe obu koncertów Chopina.
Avatar użytkownika
jurekt49
Słuchacz
Słuchacz
 
Posty: 47
Skąd: Brzeg
Płeć: mężczyzna
Rok urodzenia: 1959

Re: Koncerty specjalne i festiwalowe w Warszawie (wybrane)

Postprzez Chiarodiluna » sobota, 31/03/18, 12:45

jurekt49 napisał(a):Płyta DG z 1999r Krystian Zimerman - Polish Festival Orchestra.
Tu nasz znakomity mistrz jest zarówno solistą jak i dyrygentem.


Zgadzam się. To w pewnym sensie referencyjne nagranie. Każdy, kogo zajmuje twórczość i nagrania płytowe muzyki Chopina pewnie się już z nim zetknął.

Chodziło mi bardziej o jakieś innowacyjnie wyjątkowo udane, za to niezbyt powszechnie znane nagrania koncertów, w obliczu wielkiego wyboru wydawniczego.

.........................................................................................

Echa 22. Wielkanocnego Festiwalu Ludwiga van Beethovena:

http://www.klasycznaplytoteka.pl/mutter-gra-beethovena/

A także:

Interesujący artykuł o Anne-Sophie Mutter w 13. numerze Newsweek’a. Jest i o Karajanie, Pendereckim, nawet cenionym przez artystkę John’ie Williams’ie, twórcy de facto muzyki filmowej.

Piękne zdjęcie. Wspaniała forma artystki pod każdym względem (muzycznym, wizerunkowym, intelektualnym).

Obrazek

"Wierzę w użyteczność muzyki. Kultura zawsze była narzędziem zmiany społecznej. Kto wie, być może dzięki niej uda nam się uniknąć kolejnej powtórki z historii. Może kiedyś przestaniemy słuchać tych, którzy najgłośniej krzyczą." (Mutter)
Romanticism is not dead, ...i hope.
Avatar użytkownika
Chiarodiluna
Miłośnik
Miłośnik
 
Posty: 133
Skąd: Warszawa
Płeć: mężczyzna

Re: Koncerty specjalne i festiwalowe w Warszawie (wybrane)

Postprzez ZadeR » sobota, 31/03/18, 12:59

Chiarodiluna napisał(a):Interesujący artykuł o Anne-Sophie Mutter w 13. numerze Newsweek’a. Jest i o Karajanie, Pendereckim, nawet cenionym przez artystkę John’ie Williams’ie, twórcy de facto muzyki filmowej.
Może wyjdę na ortograficznego gorliwca, ale powinno być:
Newsweeka

Johnie Williamsie

Bo inaczej konsekwencja w tym błędzie nakazuje pisać:
Karajan'ie, Penderecki'm

;)


Zastanawiam się jaką historyczną powtórkę Mutter ma na myśli??
"Kto wie, być może dzięki niej uda nam się uniknąć kolejnej powtórki z historii." (Mutter)
Avatar użytkownika
ZadeR
Miłośnik
Miłośnik
 
Posty: 199
Skąd: Wawa

Re: Koncerty specjalne i festiwalowe w Warszawie (wybrane)

Postprzez Tezeusz » sobota, 31/03/18, 13:09

ZadeR napisał(a):Zastanawiam się jaką historyczną powtórkę Mutter ma na myśli??
"Kto wie, być może dzięki niej uda nam się uniknąć kolejnej powtórki z historii." (Mutter)


Założę się, że dla niej Trump, o ile już nie jest Hitlerem, to przynajmniej kandydatem na niego. No cóż, dobrze, że przynajmniej skrzypaczką jest wybitną.

PS. Ten post nie ma na celu prowokowania forumowych płaczek, którym jedno słowo o polityce rujnuje samopoczucie.
Avatar użytkownika
Tezeusz
Znawca
Znawca
 
Posty: 772
Płeć: mężczyzna
Rok urodzenia: 1990

Re: Koncerty specjalne i festiwalowe w Warszawie (wybrane)

Postprzez Chiarodiluna » sobota, 31/03/18, 13:23

ZadeR napisał(a):Zastanawiam się jaką historyczną powtórkę Mutter ma na myśli??


Tego autor felietonu (Dawid Karpiuk) już nie doprecyzował, ale mając na uwadze fakt, że artystka jest Niemką, tylko jedna okoliczność historyczna przywołuje się na myśl najmocniej, już zresztą trafnie zasugerowana przez Tezeusza. Chociaż sama wypowiedź obecnie zyskuje już pewną rangę uniwersalności.

Natomiast co do zasad pisania. Tak, słuszne uwagi na temat niekonsekwencji, ...ale przecież na internetowych forach nie pisze się aż tak rygorystycznie co do skrupulatności, jak np. w podręcznikach.
Romanticism is not dead, ...i hope.
Avatar użytkownika
Chiarodiluna
Miłośnik
Miłośnik
 
Posty: 133
Skąd: Warszawa
Płeć: mężczyzna

Re: Koncerty specjalne i festiwalowe w Warszawie (wybrane)

Postprzez Chiarodiluna » niedziela, 15/04/18, 23:25

Yuja Wang przyjemnie solo (Chopin Op. 22) i w trudniejszej kameralistyce (Debussy, Strawiński, Bartok) 15.04 w FN.

Obrazek
Romanticism is not dead, ...i hope.
Avatar użytkownika
Chiarodiluna
Miłośnik
Miłośnik
 
Posty: 133
Skąd: Warszawa
Płeć: mężczyzna

Re: Koncerty specjalne i festiwalowe w Warszawie (wybrane)

Postprzez Chiarodiluna » niedziela, 20/05/18, 22:57

...............................................................

KAROLINA NADOLSKA – Recitale - Maj 2018

27.05.2018 (g. 12.00) – Żelazowa Wola z cyklu Niedzielne Recitale Chopinowskie ( NIFC )

28.05.2018 (g. 19.00) – Warszawa, Pałac Staszica (Sala Lustrzana), ul. Nowy Świat 72, w ostatni poniedziałek każdego miesiąca. WSTĘP WOLNY, bez uprzedniej rezerwacji ( Towarzystwo im. F.Ch. ).

W programie: Chopin, Paderewski.


Obrazek

Obdarzona nietuzinkowym talentem była podopieczna Katarzyny Popowej – Zydroń i Piotra Palecznego. Laureatka wielu konkursów pianistycznych. Aktualnie ukształtowana artystycznie dojrzała pianistka i pracownik dydaktyczny Uniwersytetu Muzycznego im. F. Chopina w Warszawie. Kontynuuje solistyczną i kameralną działalność koncertową.
Romanticism is not dead, ...i hope.
Avatar użytkownika
Chiarodiluna
Miłośnik
Miłośnik
 
Posty: 133
Skąd: Warszawa
Płeć: mężczyzna

Re: Nadolska - recital

Postprzez Chiarodiluna » poniedziałek, 28/05/18, 22:26

Był zatem żelazny repertuar, znany z płyty chopinowskiej pianistki – Walce Op. 64, poza tym 4 mazurki Chopina bez chronologii opusowej, polonez H-dur Op. 9 Paderewskiego.

Po przerwie występ ze skrzypaczka Kamilą Wąsik-Janiak. Ciekawy utwór Paderewskiego, którego dotychczas nie znałem, bo i relatywnie słabo znam twórczość tego naszego kompozytora.

Sonata a-moll na skrzypce i fortepian Op. 13

Szczególnie interesująca, dynamiczna, energiczna część pierwsza – Allegro con fantasia ! W części drugiej wiele idyllicznych wątków. Cześć trzecia znowu z pasją.
..................................................................................

https://culture.pl/pl/tworca/ignacy-jan-paderewski

UJ - Ośrodek Dokumentacji Muzyki Polskiej XIX i XX Wieku im. I. J. Paderewskiego:

Sonata a-moll na skrzypce i fortepian Op. 13
Miejsce i czas powstania: Wiedeń, I 1885; Warszawa, IV 1885
Pierwsze wydanie: Berlin [1886], Ed. Bote & G. Bock
Dedykacja: à Monsieur Pablo de Sarasate

http://www.paderewski.muzykologia.uj.edu.pl/ignacy-jan-paderewski/spis-kompozycji
Romanticism is not dead, ...i hope.
Avatar użytkownika
Chiarodiluna
Miłośnik
Miłośnik
 
Posty: 133
Skąd: Warszawa
Płeć: mężczyzna

Re: Koncerty specjalne i festiwalowe w Warszawie (wybrane)

Postprzez Chiarodiluna » środa, 30/05/18, 20:41

...................................................................................................
Nadzwyczajny koncert tuż przed 28. Festiwalem Mozartowskim w Warszawie.

Filharmonia Narodowa – 3. VI o godz. 19.00

Mozart - Koncerty fortepianowe 17. G-dur KV 453 i 24. c-moll KV 491

Piotr Anderszewski - fortepian i dyrekcja
Orkiestra Filharmonii Narodowej

Obrazek

https://culture.pl/pl/tworca/piotr-anderszewski

http://www.dwutygodnik.com/artykul/2281-piotr-anderszewski-przed-przerwa.html

Ciekawe czy Orkiestra FN zapartneruje artyście na równi ze Scottish Chamber Orchestra i Sinfonią Varsovią, bo to z nimi właśnie artysta nagrał te koncerty na płytach wyprodukowanych przez Erato.

Ciekawe, że pianista nie wybrał do warszawskiej prezentacji żadnego z koncertów z ostatniej płyty mozartowskiej nagranej dla Warner Classics, którą to wielce ciekawie recenzował w lutym Trazom:

https://muzykophil.wordpress.com/2018/02/20/mozartowska-synteza-fortepian-i-orkiestra-blysk-geniuszu-anderszewskiego/

Jak wypadł koncert warszawski będziemy się mogli być może dowiedzieć w ‘O sztuce pisania na pięciolinii’ Trazoma, a prawie na pewno z Klasycznej Płytoteki Oskara Łapety. A najlepiej i tu i tu, gdyż czasami zdania mają Panowie podzielone, aczkolwiek obydwaj piszą o muzyce z pasją, wyrobieniem i prawdziwym znawstwem, których to dwóch ostatnich wciąż mi brakuje.

Mozart jest dla mnie osobiście ‘za bardzo klasycystyczny’ i ‘za mało romantyczny’. Był arcywybitnym twórcą, ale w ramach swojej epoki i obowiązujących w niej środków wyrazu. Miary mojego odbioru dopełnia fakt, że niejednokrotnie bywa grywany na fortepianach z epoki (podobnie, jak jakby coraz częściej Chopin), a ja preferuję brzmienie bardzo nowoczesnych, potężnych fortepianów koncertowych. I w takiej oprawie najbardziej odpowiada mi właśnie chociażby jego Fantazja c-moll KV 475.

Stare fortepiany może i w miarę dobrze brzmią w małej salce kameralnego koncertu salonowego, ale wstawione do wielkiej sali np. Opery Narodowej to już niekoniecznie (a propos niedawnego Chopina). Poróżniłem się zresztą o to z Arturo. Co innego orkiestry na starych instrumentach.

DUŻY WPIS, bo to może być wydarzenie muzyczne tegoż roku.
Romanticism is not dead, ...i hope.
Avatar użytkownika
Chiarodiluna
Miłośnik
Miłośnik
 
Posty: 133
Skąd: Warszawa
Płeć: mężczyzna

Re: Koncerty specjalne i festiwalowe w Warszawie (wybrane)

Postprzez Trazom » czwartek, 31/05/18, 23:32

Dziękuje za ciepłe słowa, właśnie ukończyłem blogowy wpis poświęcony Marcie Argerich i jej Beethovenowi :)

Nie wiem, jak wygląda kwestia biletów na niedzielny koncert - któż nie chciałby być w niedzielę w FN, zapowiada się duża rzecz!
Blog o muzyce:
https://muzykophil.wordpress.com
Trazom
Meloman
Meloman
 
Posty: 399
Skąd: Poznań
Płeć: mężczyzna

Re: Koncerty specjalne i festiwalowe w Warszawie (wybrane)

Postprzez Chiarodiluna » niedziela, 10/06/18, 14:19

Niewyobrażalny upał tej wiosny nie sprzyja niczemu, poza przesiadywaniem na Forum Symfonika :symfonika: ;) , ale może lato zaskoczy i pozwoli w swej łaskawości na realizację czegoś w plenerze:

Sinfonia Varsovia & Letnie Koncerty na Grochowskiej 2018

Sinfonia Varsovia Swojemu Miastu – cztery wymiary muzyki
XVIII. edycja Festiwalu im. Franciszka Wybrańczyka - Sinfonia Varsovia Swojemu Miastu (16–23 czerwca 2018, Warszawa):

Obrazek

http://sinfoniavarsovia.org/pl/sinfonia-varsovia-swojemu-miastu-cztery-wymiary-muzyki.html?t=1528369582.html?t=1528445690


Warszawskie Lato w Sinfonii Varsovii:

Obrazek

http://sinfoniavarsovia.org/pl/lato-w-sinfonii-varsovii.html?t=1524823852.html?t=1528445690


Letnie Koncerty na Grochowskiej - VIII. edycja:

Obrazek

http://www.sinfoniavarsovia.org/pl/2018-05-12-letnie-koncerty-na-grochowskiej-8-edycja.html?t=1528445690


Pawilon Koncertowy Grochowska 272:

https://goingapp.pl/place/21260/1/pawilon-koncertowy


X. Letni Festiwal im. Jerzego Waldorffa:

Pałac w Radziejowicach pod Warszawą w powiecie żyrardowskim
WSTĘP WOLNY
30.06 – 03.07.2018
Chopin, Karłowicz, Kilar, Górecki
Sinfonia Varsovia i zacni goście

Obrazek

http://www.sinfoniavarsovia.org/pl/2018-06-30-x-letni-festiwal-im-jerzego-waldorffa.html


Recitale kandydatów do I. Międzynarodowego Konkursu Chopinowskiego na Instrumentach Historycznych:

28.07 – 28.07.2018 ul. Grochowska 272, Warszawa
Romanticism is not dead, ...i hope.
Avatar użytkownika
Chiarodiluna
Miłośnik
Miłośnik
 
Posty: 133
Skąd: Warszawa
Płeć: mężczyzna

Re: Koncerty specjalne i festiwalowe w Warszawie (wybrane)

Postprzez Chiarodiluna » piątek, 6/07/18, 23:53

Koncerty w ramach 22. Mistrzowskiego Kursu Muzycznego Morningside Music Bridge :

Obrazek

4 lipca - 3 sierpnia 2018

Głównym celem programu jest prezentacja i promocja wybitnych artystów młodego pokolenia.

W tym roku wśród młodych gwiazd recitale Szymona Nehringa i Agaty Szymczewskiej.

SZYMON NEHRING - 7.7.2018

Laureat I nagrody Międzynarodowego Konkursu Pianistycznego im. Arthura Rubinsteina w 2017 roku

W programie:

HAYDN Sonata As-dur nr 31
BRAHMS Sonata C-dur op. 1
SZYMANOWSKI Mazurki op. 50 nr 1 - 4
DEBUSSY Preludia z zeszytu I, wybór
STRAWIŃSKI Trois mouvements de Petrouchka

https://cea-art.pl/messages/MB_2018.pdf

https://cea-art.pl/messages/MMB%20Calendar%20Card%208.5x11%20orange.pdf

Miejsce:
Uniwersytet Muzyczny Fryderyka Chopina,
Warszawa, ul. Okólnik 2, Sala Koncertowa UMFC

Obrazek

WSTĘP WOLNY



Trochę a propos efektywności samego powyższego przedsięwzięcia:

Stypendystka Fundacji Yamaha oraz właśnie Morningside Music Bridge 2012 na Mount Royal University w Calgary - Aleksandra Hortensja Dąbek.
Z przyjemnością należy odnotować debiut płytowy z cenioną polską Wytwórnią DUX :ok: :

Obrazek


Niezmiennie zasmuca fakt, że ponad 80% (mniej lub bardziej utalentowanych) absolwentów Akademii Muzycznych w Polsce (za chyba wciąż aktualnymi doniesieniami idąc) nie ma szans na znalezienie godnego zatrudnienia, dającego spokój twórczo-artystyczny i że to tandeta zdobywa salony, że estymą cieszą się odtwórcy scenariuszy ogłupiających kabaretów i seriali w TV.

Romanticism is not dead, ...i hope.
Avatar użytkownika
Chiarodiluna
Miłośnik
Miłośnik
 
Posty: 133
Skąd: Warszawa
Płeć: mężczyzna

Re: Koncerty specjalne i festiwalowe w Warszawie (wybrane)

Postprzez Chiarodiluna » sobota, 4/08/18, 22:51

14. MFM ‘Chopin i Jego Europa’ 2018 - ‘Od Chopina do Paderewskiego’ :

Obrazek

https://www.polskieradio.pl/8/1874/Artykul/2171522,Chopin-i-jego-Europa-2018-Niepodlegla-od-Chopina-do-Paderewskiego

Jak zwykle wielu znakomitych artystów światowej klasy.

26, 29, 30 VII 2018: ‘Dni Karłowicza’ na 14. MFM ‘Chopin i Jego Europa’ 2018

Ogromna reprezentacja dorobku Ignacego Jana Paderewskiego na 14. MFM ‘Chopin i Jego Europa’ 2018, zgodnie z resztą z tegoroczną myślą przewodnią festiwalu – ‘Od Chopina do Paderewskiego’.

Obrazek

=> 10.08.2018 - Charles Richard-Hamelin zagra komplet Ballad Chopina na Scenie Teatru Wielkiego – Opery Narodowej.

Ciekawe, czy zaistnieje studyjna płyta z tego przygotowanego przez pianistę materiału ?

=> 11.08.2018 i 18.08.2018 – Kevin Kenner zagra dwukrotnie chopinowskie koncerty w oprawie kwartetów smyczkowych z asystą kontrabasu. W zależności od dnia festiwalowego i miejsca prezentacji, będzie oprawa dwóch różnych kwartetów smyczkowych i dwóch różnych kontrabasów.

Obrazek

Wraz z Apollon Musagète Quartett w Studiu Koncertowym Polskiego Radia im. Witolda Lutosławskiego 11. VIII.

Wraz z Quatuor Mosaïques w Salach Redutowych Teatru Wielkiego - Opery Narodowej 18. VIII.

Także ciekawe, czy pianista wybierze się do studia nagraniowego z wybranym kwartetem i kontrabasistą, aby wydać srebrny krążek? Byłoby miło.

=> 22.08.2018 - Alena Baeva w repertuarze sonat na skrzypce i fortepian w Salach Redutowych Teatru Wielkiego - Opery Narodowej

Obrazek

Rosyjska skrzypaczka urodzona w 1985 roku, zdobywczyni Grand Prix na II. Moskiewskim Konkursie Skrzypcowym Paganiniego w 2004 roku oraz pierwszej nagrody i wielu nagród specjalnych na XII. Międzynarodowym Konkursie Skrzypcowym im. Henryka Wieniawskiego w 2001 roku.

W programie m. in. przepiękna Sonata ‘Wiosenna’ Beethovena i Sonata a-moll Op. 13 Paderewskiego, z intrygująco ciekawym Allegro con fantasia w części pierwszej.


:-( Festiwal to już prawie wyłącznie biletowana impreza komercyjna, bez recitali w Bazylice Św. Krzyża.

:> Ale Radiowa Dwójka szykuje wybrane transmisje:

Obrazek

https://www.polskieradio.pl/8/1874/Artykul/2173801,Chopin-i-jego-Europa-2018-na-antenie-Dwojki


:-( A o Kate Liu ni widu ni słychu !
Romanticism is not dead, ...i hope.
Avatar użytkownika
Chiarodiluna
Miłośnik
Miłośnik
 
Posty: 133
Skąd: Warszawa
Płeć: mężczyzna

Alternatywna koncertowa Warszawska Jasień 2018

Postprzez Chiarodiluna » sobota, 22/09/18, 19:15

:tak: Wrześniowy ‘Pan Chopin’ - 24.09.2018, godz. 19.00, Pałac Staszica (Sala Lustrzana), ul. Nowy Świat 72 :

"Towarzystwo im. Fryderyka Chopina wznawia po przerwie wakacyjnej cykl koncertów „PAN Chopin. Muzyczny salon w Pałacu Staszica”. W najbliższy poniedziałek wystąpi Beata Bilińska (fortepian) i Krakowskie Trio Stroikowe (obój, klarnet, fagot). W programie Fryderyk Chopin, Karol Szymanowski, Marcel Chyrzyński, Michaił Glinka, Francis Poulenc."

Obrazek

"Beata Bilińska - koncertująca pianistka, kameralistka, pedagog. Doktor habilitowana sztuk muzycznych, profesor nadzwyczajny Akademii Muzycznej im. Karola Szymanowskiego w Katowicach. Należy do czołówki polskich pianistów. Od ponad dwudziestu lat prowadzi intensywną działalność artystyczną, zasiada w jury ogólnopolskich i międzynarodowych konkursów pianistycznych.

Obrazek

W 2003 roku zadebiutowała w Carnegie Hall, w głównej sali "Isaac Stern Auditorium" w Nowym Jorku. Jako pierwsza polska pianistka wykonała Koncert fortepianowy "Zmartwychwstanie" Krzysztofa Pendereckiego, a w roku 2011 została prawykonawczynią II. Koncertu fortepianowego Wojciecha Kilara.

Była dwukrotnie nominowana do „Paszportu Polityki” oraz czterokrotnie do nagrody „Fryderyk" (2003, 2004, 2013, 2015). W 2015 roku otrzymała Statuetkę „Fryderyk” za płytę z nagraniem II Koncertu fortepianowego Wojciecha Kilara (Aukso / Moś / 2014). Za swoje pozostałe płyty otrzymała liczne nagrody fonograficzne. W swoim dorobku posiada 11 płyt CD."

źródło

http://www.bilinska.pl


:magia: Co za zabawny zbieg okoliczności, gdyż właśnie prawie jednocześnie ze mną makdelart przedstawił nagranie artystki w wątku kompozytorskim o Wojciechu Kilarze.



Chopin – Ballada g-moll

Tempo gry szybsze, ale na skutek wielu zastosowanych rozwiązań stylistycznych, jednak bardzo przypomina mi tak lubianą przez mnie interpretację Krystiana Zimermana. Charyzma, analityczna rozdzielczość i czytelność zatem jakby taka sama, jednakże z pewnym dostrzegalnym przyspieszeniem tempa.


Chopin – Scherzo h-moll


Chopin – Polonez As-dur

Płyta zamówiona w Empiku. Cena przystępna. Może uda się zdążyć sfinalizować zamówienie jeszcze przed koncertem. :zagadka:


"Krakowskie Trio Stroikowe / Cracow Reed Trio - składa się z wybitnych instrumentalistów, którzy przejawiają swą aktywność artystyczną nie tylko w grze orkiestrowej, ale również kameralnej oraz bardzo często solowej. Stąd też na swym koncie mają wiele koncertów kameralnych na liczących się estradach. Członkowie zespołu są pedagogami Akademii Muzycznych w Krakowie i Katowicach. Do zespołu należą: Marek Mleczko - obój, Roman Widaszek - klarnet, Paweł Solecki - fagot. W roku 2005 współpracując z PWM i DUX zespół nagrał płytę z utworami polskich kompozytorów XX wieku (Szałowski, Tansman, Lutosławski, Spisak, Palester, Krauze - DUX 0493/PWM10374). W 2006 roku zarejestrował natomiast Sonatę triową BWV 525 Jana Sebastiana Bacha w transkrypcji na trio stroikowe.autor: Anna Iwanicka-Nijakowska, Polskie Centrum Informacji Muzycznej, Związek Kompozytorów Polskich, październik 2007."

wg CULTURE.PL




:cyrograf: WSTĘP WOLNY :cyrograf:

..........................................................................................................................................................................

:tak: XI. Międzynarodowy Festiwal ‘Perła Baroku’ – Koncerty Mistrzów w Kobyłce pod Warszawą (23.09 – 02.10.2018) - Bazylika Świętej Trójcy, ul.Kościelna 2 :

Obrazek

Obrazek

"Pomysł tego festiwalu zrodził się latem 2007r. Powstał z zachwytu nad urodą pięknej bazyliki Świętej Trójcy w Kobyłce, z miłości do muzyki i sztuki, i chęci dzielenia się tym zachwytem. Podczas pierwszej edycji festiwal nazywany był w prasie „najważniejszym wydarzeniem od dziesięcioleci” i „centrum kulturalnej Europy”. Znakomicie brzmi w Kobyłce muzyka barokowa, ale to obecność Mistrzów, a nie jednego tylko stylu, jest ideą która przyświeca wszystkim koncertom festiwali. Usłyszeć tu można muzykę od średniowiecznej po jazz i flamenco, a kluczem doboru artystów była i pozostaje wielka osobowość artystyczna."

Anna Szarek - Twórca i Dyrektor Międzynarodowego Festiwalu Perła Baroku - Koncerty Mistrzów.

https://perlabaroku.pl


=> Koncert Nr 5 – Muzyka bez granic – 30.09.2018, godz. 20.30 :

Utwory różne, w opracowaniu na wiolonczelę, fortepian i zespół smyczkowy

https://perlabaroku.pl/muzyka-bez-granic-ii/


:cyrograf: WSTĘP WOLNY :cyrograf:
Romanticism is not dead, ...i hope.
Avatar użytkownika
Chiarodiluna
Miłośnik
Miłośnik
 
Posty: 133
Skąd: Warszawa
Płeć: mężczyzna

Alternatywna koncertowa Warszawska Jasień 2018

Postprzez Chiarodiluna » poniedziałek, 15/10/18, 00:16

.............................................................................................
:tak: Jesień na Okólniku - Koncert Katedry Fortepianu – 15.10.2018, godz. 19.00 :

Uniwersytet Muzyczny Fryderyka Chopina,
Warszawa, ul. Okólnik 2, Sala Koncertowa UMFC

Obrazek

Wojciech Kruczek, Zuzanna Pietrzak

W programie utwory Fryderyka Chopina:

– Ballada g-moll op. 23
– Etiuda h-moll op. 25 nr 10
– Mazurek e-moll op.17
– Mazurek a-moll op.17
– Andante spia­na­to i Wielki Polonez Es-dur op.22
– Nokturn g-moll op.37
– Nokturn G-dur op.37
– Sonata h-moll op. 58

Opieka artystyczna: prof. dr hab. Jerzy Sterczyński


BEZPŁATNE KARTY WSTĘPU → koncerty niedzielne i poniedziałkowe


:tak: Requiem d-moll Mozarta dla Chopina – 17.10.2018, godz. 20.00 :

Bazylika św. Krzyża, ul. Krakowskie Przemieście 3

" Co roku, 17 października Narodowy Instytut Fryderyka Chopina zaprasza na koncert z okazji rocznicy śmierci Fryderyka Chopina. Jego program nawiązuje do uroczystości pogrzebowej Kompozytora, która odbyła się w kościele św. Magdaleny w Paryżu 30 października 1849 roku i podczas której, zgodnie z jego życzeniem, zabrzmiało Requiem Mozarta.

Podobnie jak w latach poprzednich, tak i w tym roku Requiem usłyszymy we wnętrzu Bazyliki św. Krzyża, w miejscu gdzie spoczywa serce kompozytora.

Requiem d-moll KV 626 (opr. wersji kameralnej M. Zdunik)

Pomysł opracowania Mozartowskiego arcydzieła na sekstet smyczkowy stanowi nawiązanie do pochodzącej z początku XIX stulecia wersji Requiem na kwartet smyczkowy autorstwa austriackiego kompozytora Petera Lichtenthala. W tej ciekawej i inspirującej transkrypcji z powodu oczywistych ograniczeń aparatu wykonawczego zawarta została tylko część Mozartowskiej partytury. W wielu miejscach pominięte zostały całe tematy czy kontrapunkty. Sama idea kameralizacji Requiem wydawała się interesująca, ale wymagała realizacji w szerszej obsadzie i śmiałego wykorzystania możliwości barwowych i artykulacyjnych instrumentów smyczkowych. Postanowiłem opracować dzieło Mozarta na sześć instrumentów smyczkowych, faktura sekstetu smyczkowego może pomieścić na ogół cały skomponowany przez wiedeńskiego mistrza materiał dźwiękowy. Muzyka Mozarta stwarza tu wiele możliwości ukazania prawdziwej istoty kameralistyki - żywej rozmowy między instrumentami. Wyjątkowy potencjał harmonii, melodyki i kontrapunktu w Requiem jest być może jeszcze bardziej dostrzegalny w homogenicznym zespole smyczkowym, gdy uwagi słuchacza nie przyciąga genialna sztuka instrumentacji Mozarta. W wersji kameralnej zamieściłem jedynie części skomponowane (choćby we fragmentach) przez drugiego z klasyków wiedeńskich dla zachowania jak największej spójności stylistycznej. "

/M. Zdunik/

Wykonawcy:

Anna Maria Staśkiewicz – skrzypce
Maria Sławek – skrzypce
Katarzyna Budnik – altówka
Piotr Reichert – altówka
Rafał Kwiatkowski – wiolonczela
Marcin Zdunik – wiolonczela

Dodatkowo:

Wolfgang Amadeus Mozart / Ferenc Liszt
Lacrimosa z Requiem d-moll w transkrypcji na fortepian S. 550/2
Janusz Olejniczak – fortepian historyczny

wg NIFC


Obrazek

Słuchałem swego czasu na płycie wersji na kwartet smyczkowy. Zapowiedź sekstetu wydaje się jeszcze ciekawsza. W tym roku bardzo oryginalna propozycja, trzeba przyznać. Dotyczy to także występu Pana Olejniczaka w transkrypcji Liszt’a.


:tak: Puccini - Madama Butterfly – Opera Narodowa - 19 i 27.10.2018 :

http://operalovers.pl/dwudziestoletnia-madame-butterfly-w-warszawie/
Romanticism is not dead, ...i hope.
Avatar użytkownika
Chiarodiluna
Miłośnik
Miłośnik
 
Posty: 133
Skąd: Warszawa
Płeć: mężczyzna

Poprzednia strona

Powrót do Koncerty i inne wydarzenia